perjantai 19. syyskuuta 2014

- Eläinkuumetta -

Taas se iski! Mun on pakko saada koira! Mutta en muista oliko tässä kämpässä eläintenpitokielto? Saisiko vuokraisäntä ees tietää että täällä on eläimiä jos sellaisia ottaisin? Kissaakin mietin mutta olen enemmän koiraihmisiä. Koirat vaan ovat kalliita ja jos pennun ottaa niin kuseeko se parketin pilalle ja vuokraisäntä saisi tietää jossain vaiheessa? Tai haukkuuko se aina kun olen poissa? Kissa ei haukkuisi. Harmi kun mies on niin allerginen eläimille vaikka onhan sillä aina allergialääkkeet mutta auttaisiko ne tarpeeksi... Kukkia mä olen nyt rohmunnut tänne mutta en saa niistä niin isoa iloa kuin eläimestä. Sillon kun mies on jossain muualla esim. yötä niin koira olisi aina mun kanssa täällä, mun ei tarvis pelätä enää jos saisin sellaisen ystävän. Mies vaan on sitä mieltä että mun ei kannata ottaa eläintä, mm. rahatilanteen vuoksi. Mutta jos osamaksulla vaikka...? Mulla oli muutama vuosi sitten 4-vuotias koira mutta se ei tottunut olemaan mun luona koska ikävöi entistä emäntäänsä ja ei oikein suostunut syömään eikä tulemaan lenkiltäkään takaisin sisälle koska aina ulkona ollessa se luuli pääsevänsä takaisin kotiinsa. Jouduin antamaan sen takaisin entiselle omistajalleen. Olisittepa nähneet sen koiran riemun kun se näki emäntänsä taas. Se oli kyllä tosi kiltti koira vaikka mulla meinas epätoivo iskeä sen kanssa kun ei syönyt tai välittänyt minusta. Suutuinkin sille välillä aika pahasti, harmittaa. Siksi pentu olisi hyvä ottaa. Kerrostaloissa vaan on aina se haukkumisvaarapelkojännitys. Ja tää mun parketti, ettei se joudu kusitulvan alle. Tänään katselin labbiksen pentuja, 600e ja tässä lähellä myynnissä. Haluaisin ehdottaa osamaksua, harva kyllä suostuu mutta voihan sitä kysyä. Se sisäsiisteyden opettaminen vaan on hankalaa ja kun asun vielä ylimmässä kerroksessa. Kissalle voisi laittaa paskalootan vessaan ja se kävisi siellä aina. Mutta ne ei ole ollenkaan sama asia kuin koirat. Ja ne kiipeilee hyllyillä ja tiputtelee tavaroita. Terraarioeläimiä en varmaan enää huoli, niistä ei ole kauheasti iloa saatikka seuraa. Mulla oli joskus skorpioni ja kummitussirkkoja. Ne sirkat olivat kyllä ihan hauskoja kun niitä pystyi pitämään kädessä. Pitäisköhän pelata jotain rahapeliä, en kyllä osaa mutta jos vaikka pikkuvoitto tulis, tai vaikka jokin arpa, että saisin oman koiraystävän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti